2021 Menu

Kar Til Hans Ære

Uge 2, 2021
af Rick Joyner

Vi er godt inde i den tid, der er beskrevet i Esajas 60:1-2. Mørket dækker jorden og dybt mørke folket, men hvor er den herlighed, der skal ses over Guds folk? Det kan være det vigtigste spørgsmål, vi kan stille på dette tidspunkt.

Herrens ord er sandt, og vi ved, at det kommer. Hvis vi vandrer i lyset, vil vi være godt forberedt på det. Ligesom vi ikke ser stjernerne, før mørket kommer, vil dette nuværende mørke, der nu spredes over jorden, begynde at afsløre det sande lys på jorden og karene af Han's herligheds.

Jorden er ved at se den største bevægelse fra Gud, der nogensinde har været. De, der lever på dette tidspunkt og følger Herren, kan være de mest velsignede gennem tidene. Det vil være udfordrende, men det vil være det værd mange gange at se Han's herlighed og de store ting, Han gør.

I Amerika har vi haft tillid til, at vores regering rystede så meget, som det kunne. Selv de, der måske kan lide resultatet af det, der har udfoldet sig her, er blevet meget opmærksomme på, hvor tynd og skrøbelig den mest stabile regering i verden nu er. Mange glæder sig over den amerikanske regerings problemer, men de vil ikke glæde sig længe før deres tid kommer. Dette er den tid, vi lever i, som vi skal forstå, som forudsagt i Salme 97. Dette vil jeg citere med fed overskrift og inkluderer en kommentar efter hvert vers, der ikke er fed overskrift:

Herren har vist, Han er Konge! Jorden juble, lad glædes de mange strande!

Herrens glæde er vores styrke. Dette er en tid med stor glæde og ikke sorg, for alt, hvad der sker, fremskynder Herrens dag, når Han's rige kommer og Han's vilje sker på jorden, ligesom den er i himlen.

Skyer og tykt mørke omgiver Ham; retfærdighed og ret er grundlaget for Han's trone.

Skyer taler ofte om forvirring, og forvirring og mørke vil dække jorden et stykke tid. Alligevel har de, der elsker Han's retfærdighed og ret, et rige, der ikke kan rystes, og et lys i deres hjerte, der kan lede dem gennem ethvert mørke.

Ild går foran Ham og brænder sine modstandere op rundt omkring.

Herren aflagde en ed om, at Han ikke igen vil ødelægge verden med vand, men med ild. Alle de værker, som mennesket har bygget for at ophøje sig, vil blive fortæret i disse tider sammen med Han's modstandere. Denne ild vil ikke ødelægge Guds folk, men fortære træ, hø og strå i deres liv og rense guld, sølv og ædelsten.

Han's lyn oplyste verden; jorden så og skælvede.

Lyn taler om åbenbaring, da det afslører alt det der er skjult i mørket. Dette sker nu, og jorden vil fortsætte med at ryste ved åbenbaringer om mørket.

Bjergene smeltede som voks for Herrens nærhed, for hele jordens Herre.

Bjerge repræsenterer normalt regeringer i bibelsk symbolik. Dette er den tid, hvor alle regeringer, der ikke er bygget på og forbliver knyttet til Guds regering, vil smelte. Dette sker på grund af ”Herrens nærværelse”. Vi må sætte vores lid til Han's nærvær og ikke til de regeringer, der smelter bort for Ham

.
Himlene forkynder Han's retfærdighed, og alle folkeslag skal se Han's herlighed.

Mørket er kommet på grund af mennesker, der elsker uretfærdighed, og alle vil se frugten af dette, som Han's retfærdighed bliver set ved Han's herlighed, og alle mennesker vil se det.

Lad alle de skamme sig, som tjener udskårne billeder, som praler sig af deres afguder; tilbed Ham, alle I afguder.

Alle afguder og alle falske guder, de ting, der er overskygget vores hengivenhed og tillid til Gud sammen med alle, der tilbeder dem, vil skamme sig.

Zion hørte dette og glædede sig, og Judas døtre glædede sig over dine domme, Herre.

Israel vil lære sin konge at kende og glæde sig meget over Ham og Han's domme i denne tid.

For du er Herren, den Højeste over hele jorden; Du er ophøjet langt over alle guder.

Der er kun én Gud, og Han er Herren. Dette er den tid, hvor Han vil blive ophøjet, og alle falske guder og dem, der sætter deres lid til dem, vil blive ydmyget, fornedret.

Had det onde, I, der elsker Herren, som bevarer sjælene hos sine gudfrygtige; Han frelser dem fra de ugudeliges hånd.

Vi bliver fortalt i Ordsprogene, at frygt for Herren er begyndelsen til visdom, og at frygte Herren er at "hade det onde" (se Ordsprogene 8:13). Vi må lade sværdet komme over al ond hengivenhed og tilknytning, hvis vi skal blive udfriet fra de ondes hånd.

Lys sås som frø i de retfærdige og glæde for de oprigtige af hjertet.

Lys sammenlignes med sandhed, kundskab og forståelse, som dyrkes, ikke kun høstes som det, der vokser vildt. Genkender vi frøene, som Gud sår i os, og er vi trofaste over for at vande dem, pleje dem, holde fuglene væk og holde ukrudtet ude, så det bærer frugt?

Vær glade i Herren, I retfærdige, og pris Han's hellige navn.

Vi er på vej ind i den mørkeste tider, verden nogensinde har kendt, og også kaldes "den store tid for problemer" og "den store trængsel." Vi går også ind i den tid, hvor Herrens største herlighed vil blive åbenbaret gennem Han's folk. Det vil være tiden for den største glæde, når vi ser Han's retfærdige gerninger og Han's retfærdige domme.

Vi går ind i Han's porte og Han's nærværelse med taksigelse. Taknemmelighed er altid passende.

Ugens Ord 3
OP